Triada Munis iMunis ISSS DMO Obec a finance DVS Solón
  pruhy pruhy
ISSS – Internet ve státní správě a samosprávě ISSS – Internet ve státní správě a samosprávě 7.–8. dubna 2014, Hradec Králové, Kongresové centrum Aldis

Byly aktualizovány a doplněny všechny prezentace, které máme k dispozici.

Podrobný program konference ISSS 2014

Poslední změna: 9. 4. 2014, 19.00

úterý

pondělí, 7. dubna

Velký sál

10.30–12.00
zvukový záznam ve formátu MP3 – zahajeni_fink.mp3 (283 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 – zahajeni_behounek.mp3 (297 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 – zahajeni_kroes.mp3 (6,5 MB) zvukový záznam ve formátu MP3 – zahajeni_vlasak.mp3 (1,7 MB) zvukový záznam ve formátu MP3 – zahajeni_belobradek.mp3 (1,3 MB) zvukový záznam ve formátu MP3 – zahajeni_spidla.mp3 (1,9 MB) zvukový záznam ve formátu MP3 – zahajeni_sixta.mp3 (3,2 MB) zvukový záznam ve formátu MP3 – zahajeni_diskuse.mp3 (26,5 MB)

Slavnostní zahájení Přednáška v cizím jazyce

Neelie Kroes, komisařka, Evropská komise
Pavel Bělobrádek, místopředseda, Vláda České republiky
Věra Jourová, ministryně, Ministerstvo pro místní rozvoj
Milan Chovanec, ministr, Ministerstvo vnitra
Oldřich Vlasák, místopředseda, Evropský parlament
Jan Bartošek, místopředseda, Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR
Jiří Běhounek, hejtman, Kraj Vysočina
Lubomír Franc, hejtman, Královéhradecký kraj
Zdeněk Fink, primátor, Město Hradec Králové
Milada Halíková, poslankyně, Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR
Ivan Pilný, poslanec, Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR
Karel Večeře, předseda, Český úřad zeměměřický a katastrální
Jaromír Novák, předseda, Český telekomunikační úřad
Adriana Krnáčová, náměstkyně, Ministerstvo vnitra
Jaroslav Strouhal, náměstek, Ministerstvo vnitra
Lukáš Wagenknecht, náměstek, Ministerstvo financí
Iva Merhautová, náměstkyně, Ministerstvo práce a sociálních věcí
Tom Philipp, náměstek, Ministerstvo zdravotnictví
Ondřej Felix, Digitální šampion České republiky
Peter Pellegrini, Státní tajemník MF Slovenské republiky
Vladimír Špidla, vedoucí odboru, Vláda České republiky
Svatoslav Novák, prezident, ICT Unie o. s.
Biljana Weber, generální ředitelka, Microsoft s. r. o.
Branislav Šebo, generální ředitel, IBM Česká republika, spol. s r. o.
Jiří Devát, generální ředitel, Cisco Systems (Czech Republic) s. r. o.
Milan Hašek, ředitel úseku komunálního financování, Česká spořitelna, a. s.
Martin Elkán, zástupce generálního ředitele, Česká pošta, s. p.
Tomáš Renčín, výkonný ředitel, Konference ISSS/V4DIS 2014

13.30–14.30
zvukový záznam ve formátu MP3 (4,8 MB)

Výzvy eGovernmentu 2014+

Adobe Acrobat prezentace (1,3 MB) zvukový záznam ve formátu MP3 (11,4 MB)

Úplné elektronické podání

Mgr. Bohdan Urban, Ministerstvo vnitra, 30'

Adobe Acrobat prezentace (432 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (11,2 MB)

Kmenové projeky eGovernmentu a jejich architektura

Ing. Ondřej Felix, CSc., Ministerstvo vnitra, 30'

14.35–15.55

eGovernment v evropském kontextu I (Mezinárodní spolupráce)

Adobe Acrobat prezentace (657 kB)

Listening to the numbers: For IT, the Czech Republic needs to spend more and spend more wisely Přednáška v cizím jazyce The Czech government is caught between a rock and a hard place On the one hand, government spending levels are too high. IT investments per capita are larger than for other European countries that appear to get more from their systems. On the other hand, spending levels are too low to bring government IT to the same level as found in places such as Germany, the UK, and the Netherlands. This presentation will argue that budgets need to increase at the same time they need to be used more efficiently.

Mark Yates, IDC CEMA s. r. o., 20'

Adobe Acrobat prezentace (331 kB)

Innovation and technology making a real impact for better citizen services quality and efficiency Přednáška v cizím jazyce Lessons we learned so far on e-government. Trudy Norris-Grey will introduce e-government best practices from UK, Denmark and Poland. National Cloud best practices, including interoperability aspects.

Trudy Norris-Grey, Microsoft CEE (EN), 15'

Adobe Acrobat prezentace (298 kB)

Nová verze formátu elektronické fakturace ISDOC 6.0 pro veřejnou správu

Ing. Petr Kuchař, ICT Unie, o. s., 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,7 MB)

Elektronická fakturace na vzestupu! Ještě nikdy nebylo jednodušší poslat e-fakturu nebo e-dokument do aplikací elektronického bankovnictví a komunikovat tak se zákazníky elektronicky zabezpečenou cestou do zabezpečeného prostředí. Vytvořením bankovního standardu e-fakturace se otevírá možnost komunikovat s 3,5 mil. klientů e-bankovnictví v ČR. Standard byl vytvořen ve spolupráci České bankovní asociace a ICT Unie.

Podporu standardu a projektu jeho implementace vyjádřilo i Národní mnohostranné fórum ČR pro elektronickou fakturaci, zřízené Hospodářskou komorou ČR, které vzniklo jako reakce na snahy Evropské unie podpořit a urychlit využívání elektronické fakturace v praxi a potřebnou harmonizaci v této oblasti.

Mgr. Petr Hojný, BBA, Česká spořitelna, a. s., 30'

Představení projektu bank v oblasti digitalizace a kybernetických služeb ve spolupráci s veřejným sektorem a ICT Unií

Ing. Tomáš Hládek, Česká bankovní asociace

16.00–16.50

eGovernment v evropském kontextu II (Stav mezinárodních projektů)

Adobe Acrobat prezentace (509 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (6 MB)

Zpráva o návrhu nařízení o elektronické identifikaci a důvěryhodných službách eIDAS

Ing. Ondřej Felix, CSc., Ministerstvo vnitra, 15'

Adobe Acrobat prezentace (620 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (8,1 MB)

Projekt STORK 2.0 STORK 2.0 je významný evropský projekt infrastruktury pro vzájemné uznávání národních schemat elektronické identity pro veřejný i soukromý sektor, fyzické i právnické osoby. Uvedeme čtyři pilotní scénáře, zaměřující se na 1) elektronické vzdělávání a akademické kvalifikace, 2) elektronické bankovnictví,  3) eGov for Business, a 4) e-Health.

Ing. Zdeněk Jiříček, Ministerstvo vnitra, 15'

Adobe Acrobat prezentace (627 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (7,9 MB)

e-SENS pomáhá budovat jednotný digitální trh Projekt e-SENS představuje tzv. rozsáhlý pilotní projekt podpořený Evropskou komisí, jehož cílem je zlepšit přístup k přes-hraničním službám veřejné správy v EU a podpořit rozvoj jednotného digitálního trhu.  e-SENS je založen na infrastruktuře pro interoperabilní veřejné služby v Evropě za využití existujících rozsáhlých pilotních projektů: e-CODEX, epSOS, SPOCS, STORK, PEPPOL. V rámci přednášky se účastníci dozvědí více o projektu e-SENS a jeho roli budování jednotného digitálního trhu jako další součást jednotného vnitřního trhu a volného pohybu osob, služeb, zboží a kapitálu.

Mgr. Jiří Průša, CZ.NIC, z. s. p. o., 15'

Diskuse a dotazy

5'

Malý sál

8.45–10.15

Zpráva o stavu eGovernmentu

Adobe Acrobat prezentace (457 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (9,4 MB)

Úvodní slovo a vize rozvoje eGovernmentu

JUDr. Jaroslav Strouhal, Ministerstvo vnitra, 15'

Adobe Acrobat prezentace (471 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (5,6 MB)

Úvodní slovo a vize rozvoje veřejné správy

Adriana Krnáčová, Ministerstvo vnitra, 15'

Adobe Acrobat prezentace (529 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (7,7 MB)

Úplné elektronické podání v rámci Strategie eGovernmentu 2014+

Mgr. Bohdan Urban, Ministerstvo vnitra, 15'

Adobe Acrobat prezentace (487 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (5,7 MB)

Stávající projekty českého eGovernmentu aneb jak dál v České ICT

Ing. Ondřej Felix, CSc., Ministerstvo vnitra, 15'

Adobe Acrobat prezentace (0,7 MB) zvukový záznam ve formátu MP3 (12,6 MB)

Realizace a výhled projektů České pošty

Ing. Miroslav Krejčík, Česká pošta, s. p., 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,1 MB) zvukový záznam ve formátu MP3 (7,9 MB)

Základní registry – pilíř moderního eGovernmentu (duben 2014 v číslech: více než 2000 OVM, 3000 AIS a 300 mil. transakcí)

Ing. Michal Pešek, Správa základních registrů, 15'

10.30–12.00

Přenos slavnostního zahájení

13.00–14.10

Moderní ICT řešení (nejen) pro veřejnou správu I

Adobe Acrobat prezentace (626 kB)

mojeID jako nástroj e-Demokracie Již od roku 2009 provozuje sdružení CZ.NIC pod názvem mojeID službu jednotných identit umožňující se prostřednictvím jednoho jména a hesla přihlásit k nejrůznějším elektronickým službám: e-shopům, zpravodajským portálům, komunitním serverům či ke službám knihoven. Od loňského roku se začíná mojeID objevovat rovněž na stránkách měst a obcí. Cílem přednášky je představit možnosti, které mojeID samosprávě nabízí, ať již se jedná o ankety, participativní rozpočty či diskuzní fóra.

Mgr. Jiří Průša, CZ.NIC, z. s. p. o., 20'

Adobe Acrobat prezentace (195 kB)

AIS VITA – využití sdílených služeb celostátních IS

RNDr. Ivana Havlíková, VITA software, s. r. o., 20'

Adobe Acrobat prezentace (1,2 MB)

Vize MyCity – efektivní servisní služby pro občany Vize pojmenovaná jako MyCity od společnosti Atos zahrnuje ucelená řešení na podporu efektivní komunikace mezi občanem coby zákazníkem a subjekty veřejné správy a samosprávy coby moderními poskytovateli služeb. MyCity sestává z modulů zaměřených na různé oblasti – např. služby, administrativa, granty, bezpečnost, energie a zdroje, zaměstnanost, vzdělávání, doprava a další. Jednotlivé moduly jsou již dlouhodobě úspěšně nasazeny jak v Evropě, tak mimo ni. V rámci prezentace bude představený celkový koncept a architektura a dále bude představeno několik referenčních projektů v okolních zemích.

Petr Mayer, Pavel Richter, Atos IT Solutions and Services, s. r. o., 15'

Mobilní organizace bez námahy a investičních nákladů Zajistit správu mobilních zařízení, či dokonce BYOD, a poskytnout tak uživatelům komfort chytrých telefonů a tabletů je dnes již díky kombinaci cloud computingu a služeb IBM Mobile Enterprise možné snadno, rychle a bez vstupních nákladů. Podívejme se spolu na praktickou ukázku, jak taková služba vypadá v praxi

Jiří Vojkovský, Petr Leština, IBM Česká republika, spol. s r. o., 15'

14.15–15.30

Moderní ICT řešení (nejen) pro veřejnou správu II

Adobe Acrobat prezentace (222 kB)

AIS VITA a základní registry

Ing. Jiří Štochel, VITA software, s. r. o., 10'

Adobe Acrobat prezentace (569 kB)

Kam směřují rozklikávací rozpočty v roce 2014?

Ing. Jiří Ileček, GORDIC spol. s r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (641 kB)

Budoucnost Cloudu ve veřejné správě V prezentaci Vám představíme pohled na současný stav cloudu a naše zkušenosti s jeho využitím pro státní správu v evropských zemích. Dále nastíníme možné varianty jeho vývoje se zaměřením na Českou republiku.

Nikola Šubrt, Atos IT Solutions and Services, s. r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,1 MB)

Projekt operačních středisek PČR

Květoslav Štrunc, Cisco Systems (Czech Republic) s. r. o.; Milan Zapletal, Policie České republiky, 10'

Adobe Acrobat prezentace (166 kB) Adobe Acrobat prezentace (0,7 MB)

Archivace dokumentace, další kroky k ideálnímu stavu V současné době probíhala či probíhá implementace KDR, KDS, KDU, KDJ v jednotlivých technologických center krajů. Na KDS jsou napojovány spisové služby zřizovaných organizaci daných krajů. Do KDR jsou ukládány naskenované dokumenty z KDJ atd. V průběhu implementací je nutné, aby dokumenty byly důvěryhodné ukládány, proto jsou opatřovány určitými elektronickými značkami – zejména časov. razítky. Vzniká zde otázka, zda časové razítka nedoplnit dalšími prvky důvěryhodnosti? Pokud máme důvěryhodně uloženo je nutné také tyto dokumenty zpřístupnit. Jaké jsou možnosti? Koncept plně bezpapír. nemocnice je starý již několik desítek let. Přesto, se v přítmí sklepů všech zdravotnických zařízení nachází stále stohy papír. dokumentů. Jaké jsou alternativy jejich plně digitální archivace, která bude schopna bez úhony morálního zastarání formátů i technologií přežít desítky let v souladu s legislativou? Jak prakticky implementovat digitální a nezávislý archív zdravotnické dokumentace v nemocnicích.

Ing. Radek Macek, Michal Opatřil, ICZ a. s., 15'

Adobe Acrobat prezentace (1 MB)

Elektronická úřední deska Magistrátu města Hradec Králové

Jiří Plátek, AV MEDIA, a. s., 10'

15.40–16.35

Elektronizace veřejných zakázek

Adobe Acrobat prezentace (0,9 MB)

Aktuální stav Národního elektronického nástroje (NEN)

RNDr. Jiří Svoboda, Ministerstvo pro místní rozvoj, 10'

Adobe Acrobat prezentace (514 kB)

Informace o elektronických tržištích veřejné správy

Ing. Marek Grill, Ministerstvo pro místní rozvoj, 10'

Adobe Acrobat prezentace (347 kB)

Profily zadavatele – nástroj ke zvýšení transparentnosti

RNDr. Eva Vízdalová, Ministerstvo pro místní rozvoj, 10'

Adobe Acrobat prezentace (0,7 MB)

Věstník veřejných zakázek – provoz, zkušenosti a využití dat Společnost Ness Technologies od konce roku 2011 provozuje portál pro za­dávání veřejných zakázek (ve strukturách daných předpisy EU) pro Ministerstvo pro místní rozvoj. Prezentace představí možnosti tohoto IT řešení, zkušenosti s jeho provozem i některá zajímavá data o veřejných zakázkách a co vše z nich lze vyčíst. Třeba vývoj podílu veřejných zakázek zadaných v jednacím řízení bez uveřejnění na celkovém počtu veřejných zakázek… V roce 2013 bylo na portálu uveřejněno 16 221 veřejných zakázek v celkovém objemu 255 607 712 314 Kč a každý den ho navštíví tisíce unikátních uživatelů!

Patrik Arnošt, NESS Czech s. r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (527 kB)

Modul ICZ VEZA – integrovaný elektronický nástroj pro agendu veřejných zakázek Modul ICZ VEZA slouží pro administraci celého procesu zadávání veřejných zakázek. Je určen pro zadavatele z veřejné správy i pro další subjekty, které chtějí postupovat podle zákona č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. Lze jej nastavit i pro sektorového zadavatele. Modul ICZ VEZA má udělen CERTIFIKÁT elektronického nástroje dle vyhlášky č. 9/2011 Sb. Podporuje proces zadávacího řízení od přípravy všech parametrů a zadávací dokumentace přes průběh řízení až po výběr nejvýhodnější nabídky, publikaci výsledků a zajištění trvalého uložení dokumentace zakázky. Podporuje zadávání zakázek malého rozsahu prostřednictvím zjednodušeného uživatelského rozhraní. Modul ICZ VEZA lze integrovat se spisovou službou pomocí standardního rozhraní, umožňuje vytváření formulářů ve Věstníku veřejných zakázek pomocí xml dat. Sestává z interního modulu VEZA a volitelného modulu PROFIL ZADAVATELE. Dodavatel ICZ a.s. dokáže vyřešit i MIGRACI DAT z jiného profilu zadavatele.

RNDr. Jitka Pankrácová, ICZ a. s., 10'

16.40–17.15

Budoucnost ZZVZ

Adobe Acrobat prezentace (473 kB)

ZZVZ – východiska ke zpracování nového zákona

Ing. Jiří Houdek, Ministerstvo pro místní rozvoj, 15'

Adobe Acrobat prezentace (248 kB)

Novelizace zákona – čekání na evropskou směrnici…

Mgr. Robert Pergl, Komora administrátorů veřejných zakázek, 15'

Diskuse a dotazy

5'

Přednáškový sál

9.10–10.15

Digitalizace a archivace dokumentů I

Adobe Acrobat prezentace (227 kB)

Metodika pro příjem a odesílání dokumentů v digitální podobě původci vedoucími listinnou spisovou službu

PhDr. Jiří Úlovec, Ministerstvo vnitra, 15'

Adobe Acrobat prezentace (214 kB)

AIS VITA a elektronické spisové služby

Mgr. Jan Křížek, VITA software, s. r. o., 20'

Adobe Acrobat prezentace (312 kB)

Centralizované řešení elektronického systému spisové služby v Celní správě České republiky Elektronický systém spisové služby eSAT se stal v Celní správě ČR nedílnou součástí řady informačních systémů jak pro správu daní a cel, tak pro podpůrné procesy, se kterými je integrován. Systém zajišťuje kromě základních funkcí evidence a správy dokumentů i nástroje pro provádění autorizované konverze, převodů do výstupního formátu PDF/A, zajištění elektronického podpisu s časovým razítkem a další. Jednou z nedávno implementovaných funkčností je vazba na Informační systém základních registrů (ISZR), která zajišťuje ověřování odesílatelů a adresátů dokumentů v případech, kdy je ověření vyžadováno. Vazbu na ISZR zprostředkovává systém „Centrální registr subjektů“ provozovaný v celní správě. Celý systém tak podporuje sjednocení výkonu služby, je provozován na centrálním serveru a prostřednictvím webového rozhraní jej využívá Generální ředitelství cel, všech 15 celních úřadů a jejich územní pracoviště.

Jaroslav Hönig, Generální ředitelství cel; Bc. Miloslav Thon, TranSoft a. s., 15'

Adobe Acrobat prezentace (286 kB)

Informace o plánovaných kontrolách veřejnoprávních původců na správné vedení elektronické spisové služby (Kontrolní seznam požadavků)

Jan Frk, Ministerstvo vnitra, 15'

12.25–13.35

Digitalizace a archivace dokumentů II

Představení nové, sjednocující odborné platformy OFSD

Jan Frk, OFSD, 10'

Adobe Acrobat prezentace (200 kB)

Spisová služba a nástroje e-Governmentu

Mgr. Tomáš Lechner, Ph.D., Triada, spol. s r. o., 10'

Adobe Acrobat prezentace (0,9 MB)

SharePoint DMS – Elektronizace dokumentů, formulářů a správa jejich životního cyklu V dnešní době, jak komerční, tak státní organizace čelí nárůstu administrativní zátěže. Zároveň je zde tlak na snižování nákladů na administrativu. Elektronizace dokumentů a formulářů je přirozeným řešením těchto protichůdných požadavků. Předmětem prezentace bude představení dokument management systému (DMS) a jeho využití ve veřejné správě.

Jiří Sirůček, T-Mobile Czech Republic a. s., 20'

Adobe Acrobat prezentace (380 kB)

Vnitřní úřadování v elektronické podobě: chtěné nebo nechtěné dítě? Příspěvek se zaměřuje na zkušenosti s aktuálním stavem vývoje spisové služby u původců z řad ústřední státní správy. Bouřlivý proces její elektronizace po roce 2007 se zaměřil zejména na přiblížení služeb občanům, zavedení elektronické komunikace ve vnějším styku a sdílení základních informačních zdrojů. Povinná implementace elektronických systémů spisové služby jako důvěryhodného prostředí správy spisů a dokumentů nejen v digitální podobě, nevede v řadě případů k tomu, aby původci využili této příležitosti k elektronizaci a zefektivnění svého vnitřního úřadování. Legislativní, personální a organizační omezení těchto implementací sebou přináší zvýšenou ekonomickou náročnost, takže do budoucna bude nutné stále řešit dlouhodobé uchovávání dokumentů, a z nich vybraných archiválií, souběžně v analogové i digitální podobě.

PhDr. Tomáš Kalina, Mgr. Zbyšek Stodůlka, Národní archiv, 15'

Adobe Acrobat prezentace (208 kB)

Aktuální stav projektu NDA

Bc. Jiří Bernas, Národní archiv, 5'

Adobe Acrobat prezentace (210 kB)

Závěry konference Co po nás zbude?

Ing. Jan Heisler, Co po nás zbude o. s., 10'

13.45–14.40

Aktuální trendy v eGovernmentu I

Adobe Acrobat prezentace (585 kB)

Praktická cesta k ekologickému e-governmentu „Éčka“ jsou všude okolo nás. V potravinách jako konzervanty, emulgátory a barviva nebo jako významný antioxidant vitamín E. Zvykli jsme si na e-mail, e-learning, a přicházejí stále další: e-health, e-podání, e-počasí, e-jídelníček, e-církev… A my společně s magistrátem Chomutova budujeme čistý a moderní e-Government – pro úředníky a pro občany, aby služby města byly integrované, bezpečné a prospívaly zdraví města i lidí. Naše systémy léčí staré bolesti úřadů a budují vztahy mezi lidmi.

Ing. František Sobotka, T-SOFT a. s., 15'

Adobe Acrobat prezentace (2 MB)

Role IT při zvyšování odpovědnosti státu vůči občanům a občanů vůči státu Příklady realizovaných nebo připravovaných projektů IT v ČR a okolních státech zvyšujících transparentnost veřejné správy a podnikatelského prostředí s ohledem na dodržování zákonů, eliminaci daňových úniků a omezení nelegálních obchodních praktik.

Petr Čermák, Asseco Central Europe, a. s., 25'

Adobe Acrobat prezentace (390 kB)

Elektronizace výběru spotřební daně Elektronizace státní či veřejné správy je často skloňovaným tématem na různých konferencích. V rámci této prezentace bychom rádi představili řešení společnosti ATOS pro oblast elektronizace výběru spotřebních daní především z lihu nebo tabákových výrobků. Toto řešení je postaveno na možnostech online sledování výroby a generování daňových podkladů přímo z výrobních údajů.

Michal Kalinič, Atos IT Solutions and Services, s. r. o., 15'

14.45–15.35

Aktuální trendy v eGovernmentu II

Adobe Acrobat prezentace (418 kB)

Měření výkonnosti veřejné správy

Accenture Central Europe B.V., org. sl., 15'

Adobe Acrobat prezentace (0,8 MB)

Manažerské účetnictví a Controlling ve veřejné správě

Ing. Michal Polák, GORDIC spol. s r. o., 20'

Adobe Acrobat prezentace (395 kB)

Model poskytování základních provozních aplikací veřejné správy ve formě SaaS Poskytování služeb spisové služby, integrace na ISZR, Help Desku pro veřejnou správu. Společnost VÍTKOVICE IT SOLUTIONS a.s. je významný český systémový integrátor a poskytuje komplexní řešení v podobě produktů a služeb v několika IT oblastech.

Ing. Juraj Žoldák, VÍTKOVICE IT SOLUTIONS a. s., 15'

15.45–17.05

Bezpečnost v ICT

Adobe Acrobat prezentace (545 kB)

IPv6 a DNSSEC: povinná součást Vašeho webu! Na konci loňského roku přijala vláda Usnesení, které zavádí povinnost zabezpečení domén držených státní správou prostřednictvím technologie DNSSEC. Usnesení vlády se zaměřuje rovněž na podporu IPv6 a ve srovnání s dokumentem z roku 2009 rozšiřuje jak okruh subjektů, tak služeb, které musí novou verzi internetového protokolu podporovat. V rámci přednášky se účastníci dozvědí nejen o významu těchto technologií pro jejich web, ale rovněž jak správně vypsat veřejnou zakázku, aby byla v souladu s Usnesením vlády a nemohla být později napadena např. neúspěšným uchazečem.

Mgr. Jiří Průša, CZ.NIC, z. s. p. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,3 MB)

PalmSecure Biometric Technology – Vaše ruka je klíčem PalmSecure Biometric Technology – Vaše ruka je klíčem

PalmSecure je biometrický snímač, který využívá unikátní obraz krevního řečiště pro autentifikaci jednotlivých osob s velmi vysokým stupněm bezpečnosti.

PalmSecure snímač je využíván pro: Řešení pro řízení fyzických přístupů, Řešení pro řízení logických přístupů, Řešení pro řízení přístupů k zařízením

Milan Podivín, Fujitsu Technology Solutions s. r. o., 30'

Adobe Acrobat prezentace (1,2 MB)

Veeam – Moderní zálohování datacentra

Ondřej Krak, Veeam Software GmbH, 15'

Adobe Acrobat prezentace (215 kB)

Skener webů pro města a obce Služba Skener webu, provozovaná Národním bezpečnostním týmem CSIRT.CZ, nabízí bezplatnou možnost otestování Vašeho webu a odhalení zranitelností, které mohou vést k napadení webu a samozřejmě i všeho, co k němu náleží — organizace provozující web, uživatele, citlivých dat… Přednáška seznámí zájemce se základními metodikami, podle kterých jsou weby testovány stejně jako s nejčastějšími zranitelnostmi a jejich případnými následky.

Mgr. Zuzana Duračinská, CZ.NIC, z. s. p. o., 15'

Diskuse a dotazy

5'

Eliščin sál

9.10–10.15

Elektronizace zdravotnictví a sociálních služeb I

Úvod

MUDr. Jiří Běhounek, Kraj Vysočina; Ing. Iva Merhautová, MBA, Ministerstvo práce a sociálních věcí; MUDr. Tom Philipp, Ph.D., MBA, Ministerstvo zdravotnictví, 5'

Adobe Acrobat prezentace (212 kB)

Nová koncepce elektronizace zdravotnictví

MUDr. Tom Philipp, Ph.D., MBA, Ministerstvo zdravotnictví, 15'

Adobe Acrobat prezentace (132 kB)

eHealth pohledem krajů

MUDr. Jiří Běhounek, Kraj Vysočina, 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,4 MB)

Praktická aplikace telemedicíny Předmětem prezentace je představení nového řešení v oblasti telemedicíny. Toto řešení je implementováno v jednom z dánských regionů s cílem snížit náklady na ošetřování a hospitalizaci chronicky nemocných. Efektem řešení společnosti CGI je zvýšení role self-monitoringu pacientů, snížení nákladů poskytovatelů péče a následně i organizační úspory poskytování zdravotnických služeb.

Jan Vachuda, CGI IT Czech Republic s. r. o., 30'

12.30–13.50

Elektronizace zdravotnictví a sociálních služeb II

Adobe Acrobat prezentace (257 kB)

Role ICT v sociálních službách

Ing. Iva Merhautová, MBA, Ministerstvo práce a sociálních věcí, 15'

Mobilní aplikace pro zdravotnictví – rok v ostrém provozu

Jana Venclíková, Asseco Central Europe, a. s., 20'

Adobe Acrobat prezentace (0,8 MB)

Nové zdravotnické registry jako součást konceptu eHealth Zdravotnické registry tvoří elektronickou páteřní síť českého zdravotnictví. Pro oblast elektronizace představují fenomén posledních let. Zásadní roli přitom mohou hrát Národní registr zdravotnických profesionálů a Národní registr poskytovatelů zdravotních služeb. Přednáška se pokusí zodpovědět proč je tato oblast tak zajímavá a důležitá a jakou roli by měly registry v celém českém elektronickém zdravotnictví hrát. Zaměří se na koncepci dvou jmenovaných registrů a jejich význam v celkové architektuře. Společnost ICZ je dodavatelem velké části současných zdravotnických a hygienických registrů a nositelem jednoho z klíčových projektů „nové vlny“ – projektu Vytvoření a implementace základu jednotné technologické platformy.

Michal Opatřil, ICZ a. s., 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,3 MB)

VITAKARTA a online služby OZP VITAKARTA je internetová aplikace zpřístupňující klientům Oborové zdravotní pojišťovny zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví informace týkající se jejich zdravotní péče a zdravotního stavu a dále zpřístupňuje i další klientský servis OZP. Interaktivní prostředí umožňuje např. vkládat nové záznamy, rentgenové snímky, lékařské zprávy a další informace nejen z prostředí webového prohlížeče, ale díky revoluční aplikaci mVITAKARTA určené pro mobilní telefony s operačním systémem iOS (iPhone), Android a nově i Windows Phone, rovněž odkudkoli z terénu. Software je přitom schopen fungovat i bez dostupnosti internetu s následnou synchronizací při vysokém stupni zabezpečení dat.

Díky aplikaci VITAKARTA+ mají k informacím přístup i ošetřující lékaři, kterým jejich pacienti udělili v aplikaci souhlas.

Ing. Ladislav Friedrich, CSc., Oborová zdravotní pojišťovna zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví; Ing. Vladimír Šolc, DMS, STYRAX, a. s., 30'

14.00–15.30

Opendata

Adobe Acrobat prezentace (317 kB)

Jak na opendata ve veřejné správě Jak budeme problematiku takzvaných opendat opravdu řešit? Co se v této oblasti chystá v legislativě? A co bude Katalog otevřených dat a jak bude fungovat? Vedoucí PS MV pro opendata Michal Rada nás seznámí s tím, co můžeme v této oblasti v ČR a EU očekávat v následujících letech a jak konkrétně se k této problematice ČR postaví teď.

Michal Rada, Ministerstvo vnitra, 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,1 MB)

Otevřená data – standardy, nástroje a aktivity Otevřená data veřejné správy se stávají stále více aktuálním tématem. V prezentaci bude provedeno seznámení se základními standardy v oblasti OD, nástroji a možnými způsoby identifikace, přípravy a publikace otevřených dat VS.

Ing. Dušan Chlapek, Ph.D., Vysoká škola ekonomická v Praze, 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,6 MB)

RÚIAN – stav projektu z pohledu otevřených dat ČÚZK dlouhodobě prakticky uplatňuje některé principy pro otevřená data. Příspěvek bude zaměřen zejména na data z Registru územní identifikace, adres a nemovitostí (RÚIAN) a to i se zmínkou o datech a službách INSPIRE.

Ing. Tomáš Holenda, Český úřad zeměměřický a katastrální, 15'

Adobe Acrobat prezentace (596 kB)

Případová studie: Otevřená data o kontrolách v rámci ČOI Případová studie představí otevřená data publikovaná Českou obchodní inspekcí. Zmíní také postupy anonymizace zveřejňovaných dat a jejich obohacování.

Ing. Martin Tajtl, Česká obchodní inspekce, 10'

Adobe Acrobat prezentace (446 kB)

Případová studie: Otevřená data v rámci ČTÚ Případová studie seznámí se zkušenostmi a postupem použitým při identifikaci a otevírání datových množin v Českém telekomunikačním úřadu.

Mgr. Martin Drtina, Český telekomunikační úřad, 10'

Adobe Acrobat prezentace (0,7 MB)

Ukázky aplikací nad otevřenými daty publikovanými v ČR Prezentace představí dvě vybrané aplikace nad otevřenými daty v různých doménách.

Mgr. Martin Nečaský, Ph.D., Univerzita Karlova v Praze, 10'

Diskuse a dotazy

15'

15.40–17.15

Vzdělávací a informační projekty

Adobe Acrobat prezentace (2,3 MB)

Big Data and cloud computing – need for new e-skills (From basic Linux knowlegde to high level professionals) Přednáška v cizím jazyce

Elzbieta Godlewska, Linux Professional Institute Central Europe, 15'

Adobe Acrobat prezentace (0,7 MB)

Služba sledování změn Od 1. 1. 2014 Český úřad zeměměřický a katastrální poskytuje zcela novou službu, Službu sledování změn o nemovitostech. Služba je poskytovaná na základě § 55 odst. 6 zákona č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí a vyhlášky č. 358/2013 Sb., o poskytování údajů z katastru nemovitostí. Obsahem prezentace bude seznámení s touto službou, především jakým způsobem je možné o poskytování této služby požádat, o jakých nemovitostech bude služba uživatele informovat. Jak a jaké informace o nemovitostech uživatel dostane a kolik za poskytování služby zaplatí.

Bc. Jana Apeltauerová, Český úřad zeměměřický a katastrální, 15'

Adobe Acrobat prezentace (0,8 MB)

Zjišťování skutečného majitele společností z otevřených dat

Ing. Jan Cikler, CRIF – Czech Credit Bureau, a. s, 10'

Adobe Acrobat prezentace (1 MB)

portalobydleni.cz Portál o bydlení – nový pomocník v džungli informací. Změny podle NOZ, daňové povinnosti, vyúčtování služeb a mnoho dalších užitečných rad a informací, které potřebujete znát, aby se vám dobře bydlelo.

Mgr. Jana Marešová, Státní fond rozvoje bydlení, 15'

Adobe Acrobat prezentace (0,9 MB)

OVCE.sk – úspešná cesta z internetu až na pulty kníhkupectiev a Nehejtuj.sk – Netolerancia sa v 21. storočí netoleruje Predstavenie projektu, ktorý má za sebou už 5-ročnú históriu a získal mnohé ocenenia doma aj v zahraničí, okrem iného aj prestížne medzinárodné ocenenie World Summit Award 2013 (WSA) v kategórii e-Inclusion & Empowerment. Využíva originálne spracovanie klasickej animovanej rozprávky a moderných komunikačných nástrojov v online prostredí, kde sa súčasné deti tak radi pohybujú. Dobu predstihol aj jazykovými mutáciami, ktorými vedome búra hranice štátov i hendikepov a teraz prichádza aj do Českej republiky.

Viac ako 80% populácie sa stretáva s prejavmi nenávisti na internete. Na Slovensku preto vznikol nový vzdelávací projekt NEHEJTUJ, ktorý prostredníctvom emócií a individuálneho prežívania oslovuje tínedžerov a vysvetľuje im, že by nemali zatvárať oči pred diskrimináciou, nech už má akúkoľvek podobu.

Ing. Miroslav Drobný, eSlovensko (SK), 15'

Nejen zrakově postižení mohou využívat službu CAPTCHA Help

Petr Závodský, CZ.NIC, z. s. p. o., 10'

Adobe Acrobat prezentace (691 kB)

Projekt portálu Pomoc na dvanáctce

Daniela Rázková, Městská část Praha 12, 10'

Diskuse a dotazy

5'

18.15–19.30
Adobe Acrobat prezentace (0,9 MB) Adobe Acrobat prezentace (388 kB)

Diskuse vítězů soutěží

uvádí Ing. Tomáš Holenda

Jednací sál

9.00–9.10
zvukový záznam ve formátu MP3 (3,5 MB)

Zahájení konference V4DIS 2014

RNDr. Miloš Vystrčil, senátor, Senát Parlamentu ČR
MUDr. Jiří Běhounek, hejtman, Kraj Vysočina
Marian Minarovič, generálný sekretár, Únia miest Slovenska (SK)
Ing. Karla Wursterová, ředitelka, Visegradský fond
RNDr. Tomáš Renčín, výkonný ředitel, Konference ISSS/V4DIS 2014

9.10–10.15

eGovernment v zemích V4

Adobe Acrobat prezentace (179 kB)

Informatizácia a internetizácia verejnej správy a územných samospráv v SR

akad. mal. Marian Minarovič, Únia miest Slovenska (SK), 15'

Adobe Acrobat prezentace (0,9 MB)

Efektivita vládních výdajů na IT v zemích V4 Knowing where you want to go requires knowing where you are –- this presentation gives essential, top-level context on IT in the V4

Jan Petrůj, IDC CEMA s. r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (186 kB)

VITA Stavební úřad na Slovensku

Mgr. Peter Skirka, VITA software, s. r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (574 kB)

Highly Integrated E-governance Systems – a way to leverage V4+ common power Přednáška v cizím jazyce

prof. Andrzej Janicki, Monika Walczak, Alfa Omega Foundation (PL), 10'

Adobe Acrobat prezentace (330 kB)

Generické domény světových metropolí Při registraci domény si až donedávna bylo možné vybírat buď z národních (.cz, .sk) nebo generických domén (.com, .info). V letošním roce byl po dlouhých letech dokončen proces nových generických domén (new gTLD), o které mohly požádat nejen firmy, ale rovněž města. Mnoho světových metropolí jako Berlín, Londýn, New York, Paříž a Tokyo této možnosti využilo. Přednáška se tak zaměří na možnosti, které se nabízejí obyvatelům či firmám z těchto měst a seznámí posluchače blíže s problematikou new gTLD, ochrany práv z duševního vlastnictví či možnostech registrace.

Mgr. Jiří Průša, Metropolitní univerzita Praha, 10'

12.35–13.50

Mobilní technologie ve veřejné správě I

Adobe Acrobat prezentace (1,1 MB)

Sítě nové generace – podpora budování NGA síti a rozvoj LTE sítí

Ing. Marek Ebert, Český telekomunikační úřad, 30'

Adobe Acrobat prezentace (125 kB)

Rozšiřování komunikační infrastruktury, mobilní technologie ve veřejné správě Mobilní technologie přináší další rozšíření komunikační infrastruktury a nové výzvy pro její zabezpečení.

Pavel Řezníček, ICZ a. s., 10'

Adobe Acrobat prezentace (1,1 MB)

Mobilní technologie ve veřejné správě

Pavel Křižanovský, Cisco Systems (Czech Republic) s. r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (605 kB)

Virtualizace není cíl. Cílem je přístup k aplikacím – kdykoliv, kdekoliv a z jakéhokoliv zařízení Pojem virtualizace je velmi široký a svým způsobem i zavádějící. Tato prezentace má za cíl ukázat řešení, které umožňuje uživatelům přistupovat ke klíčovým aplikacím bez ohledu na koncové zařízení a typ a kvalitu připojení. Zároveň umožňuje efektivnější a levnější správu ze strany IT.

Tomáš Poslušný, Arrow ECS, a. s.; Vladimír Špička, Citrix Systems Czech Republic s. r. o., 20'

14.00–15.05

Mobilní technologie ve veřejné správě II

Adobe Acrobat prezentace (2,7 MB)

Vzdálená obrazová komunikace ve veřejné správě

Viktor Gyönyör, Radim Šejnoha, AV MEDIA, a. s., 30'

Adobe Acrobat prezentace (573 kB)

Mobilní kancelář v reálném provozu Využití technologií Software602 a řešení Microsoft Office 365, které při používání na dotykových zařízeních s Windows 8.1 umožňují plnohodnotnou práci v terénu i v kanceláři. Nemusíte mít počítač pro práci v kanceláři a tablet pro práci v terénu, stačí Vám jediné dotykové zařízení s výše zmíněnými řešeními Software602 a Microsoft.

Ing. František Troják, Město Milevsko; Ing. Pavel Nemrava, Software602 a. s., 15'

Adobe Acrobat prezentace (656 kB)

Integrace mobilních zařízení do ICT, provoz „tlustých“ aplikací na mobilních telefonech a tabletech Seznámení s technologiemi pro provoz aplikací původně navržených pro ovládání klávesnicí a myší na zařízeních s dotykovým displejem.

Roman Kapitán, Citrix Systems Czech Republic s. r. o., 20'

15.15–16.40

Smart cities – nová etapa urbanizace

Adobe Acrobat prezentace (2,2 MB)

City Dashboard města, otevřené vládnutí Chcete pozitivní výsledky vaší práce ukázat občanům atraktivní a srozumitelnou formou? Chcete občanům Vašeho města ukázat, jak ho spravujete a řídíte? Máte zájem o to, aby občané rozuměli vašim krokům a cílům? Chcete ukázat občanům vaše úspory ve veřejných výdajích vašeho města? Chcete pomoci s transparentním informováním občanů o řízení města? Pokud jste si alespoň na jednu z otázek odpověděli kladně, je City Dasboard na platformě Microsoft vhodným řešením pro Vás. Tento systém je již dnes využíván městy, která to s informováním občanů o svých výsledcích myslí skutečně vážně. Řešení, které Vám představíme, je využíváno osmi z deseti největších měst ve Spojených státech amerických a rovněž řadou významných měst a regionů v Evropě jako je např. Londýn nebo italská Lombardia.

Ing. Jaroslav Šolc, Magistrát Hlavního města Prahy; Ing. Zdeněk Jiříček, Microsoft s. r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (0,8 MB)

Analýza mobility obyvatel na základě zbytkových dat mobilního operátora: geodemografická „big data“ pro chytřejší management, provoz a správu měst Geodemografický monitoring využívající zbytkových dat mobilního operátora umožňuje přesáhnout stávající míru znalosti odvozené ze sčítání lidu v desetiletém cyklu či možnosti jednorázových, časově a prostorově omezených výzkumů pomocí dotazníkových šetření „plošným“ popisem mobility – pro jednotlivé dny týdne, jednotlivé hodiny dne a to vše plošně, pro celé území republiky při současném zajištění vysokého prostorového rozlišení. Tato „big data“ o mobilitě jsou vstupem pro kvalitativní navýšení potřebné vstupní informační báze v oblasti plánování dopravní infrastruktury, krizového řízení, územního a prostorového plánování, optimalizace veřejné dopravy, v oblasti cestovního ruchu a dalších oblastech.

Ing. Miloš Mastník, T-Mobile Czech Republic a. s.; Ing. Jiří Novobilský, CE-Traffic, a. s., 20'

Adobe Acrobat prezentace (1,1 MB)

Komunikační technologie a řešení pro chytrá města

Pavel Křižanovský, Cisco Systems (Czech Republic) s. r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (582 kB)

Využití centra sdílených služeb iMunis.cz pro poskytování služeb občanům

Ing. Barbora Tesařová, Ivana Melicharová, Obec Lety; Mgr. Tomáš Lechner, Ph.D., Triada, spol. s r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (485 kB)

Webový portál, ako nástroj aktívneho dialógu s verejnosťou

Ing. PhDr. Ľubomír Andrassy, Město Bratislava (SK), 15'

Diskuse a dotazy

5'

17.15–18.15
Adobe Acrobat prezentace (1 MB) Adobe Acrobat prezentace (296 kB)

Připravovaná legislativa pro přístupnost informací a dokumentů V rámci konference ISSS Ministerstvo vnitra a projekt Blind Friendly Web uspořádají odborný workshop na problematiku přístupnosti informací, na němž se bude diskutovat o připravované legislativě pro přístupnost informací, a to včetně zcela nového legislativního rámce pro přístupnost dokumentů, a o implementaci mezinárodní normy WCAG v její aktuální verzi. Po úvodní prezentaci bude čas na bohatou odbornou diskusi.

Mgr. Radek Pavlíček, TyfloCentrum Brno, o. p. s.; Michal Rada, Jan Frk, Ministerstvo vnitra

Labský sál

9.15–10.15

Vnitřní integrace a provoz úřadu I

Adobe Acrobat prezentace (0,7 MB)

33 v 1 – Projekt Jednotnej ekonomiky organizácií mesta Prešov Projekt prináša nástroje na zvyšovanie efektivity a racionalizácie finančného riadenia organizácií, ktoré sú priamo napojené na rozpočet mesta. Všetky ekonomické informácie sú jednotne a bezpečne spracovávané v centrálnom cloud systéme, k dispozícii sú on-line konsolidované účtovné informácie. Na základe nich sa následne dajú hľadať a nachádzať rezervy vo finančnom hospodárení mesta a jeho rozpočtových organizáciách. Podstatne sa zjednodušuje kontrola, dostupnosť, zastupiteľnosť. Pre verejnosť je automatizovane publikovaný prehľad o objednávkach, zmluvách, faktúrach a čerpanie rozpočtu za každú organizáciu osobitne.

Ing. Mariana Hurná, Město Prešov (SK), 15'

Adobe Acrobat prezentace (0,9 MB) zvukový záznam ve formátu MP3 (13,5 MB)

Kontaktní centrum pro řešení každodenních potřeb občanů města V rámci dalšího rozvoje využívání SharePointu na úřadu MMHK byl realizován projekt Kontaktního centra, který umožňuje zrakově znevýhodněným zaměstnancům úřadu pracovat s Intranetem, aktualizovat životní situace a přidávat návrhy na vytvoření nových životních situací, které jsou následně automaticky publikovány na webových stránkách úřadu.

Eliška Dimovová, Magistrát města Hradec Králové; Boris Bělousov, Dynamica, a. s., 15'

Adobe Acrobat prezentace (0,7 MB)

Řešení pro evidenci grantů

Roman Antoň, Atos IT Solutions and Services, s. r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (450 kB)

Jednotný informační systém příspěvkových organizací a spisové službě v souladu s NSESS Jedním ze strategických cílů eGovernmentu je přiblížit veřejné služby občanovi, zajistit jejich maximální dostupnost a kvalitu. Specifickým cílem, který se podařilo úspěšně naplnit, je zrovnoprávnění formy listinné s formou elektronickou, což umožní bezpečnou komunikaci mezi úřady a veřejností s využitím informačních a komunikačních technologií. Tento cíl byl do praxe zaveden zákonem o elektronických úkonech a spojujeme jej s pojmem elektronická Spisová služba a DMS. Nejasnosti však stále panují ohledně důvěryhodného ukládání dokumentů, skartačního řízení a archivace, které v dnešní době boomu cloudových řešení a zvyšujících se nároků na bezpečnost nabývají na významu.

Vít Drbohlav, Asseco Solutions, a. s., 15'

12.20–14.35

Vnitřní integrace a provoz úřadu II

Adobe Acrobat prezentace (1,1 MB)

Portál úředníka Sdílení informací a možnosti spolupráce v jediném prostředí. Určeno pro nasazení různých řešení a apli­kací. Otevřený další rozvoj. Modularita. Společnost AutoCont CZ a.s. poskytuje komplexní IT řešení a služby pro firemní klientelu a státní správu, čímž se postupně propracovala mezi nejvýznamnější společnosti v oblasti rozsáhlých a složitých ICT projektů.

Lubomír Forejtek, AutoCont CZ a. s.; Ing. Petr Pavlinec, Kraj Vysočina, 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,6 MB)

Veeam – It Just Works! Jak jednoduše a bezpečně chránit moderní datacentrum

Martin Štětka, Veeam Software GmbH, 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,2 MB)

Mobilní úředník a práce z domova (home office) – sci-fi nebo realita? Zkušenosti s využíváním agendových aplikací na mobilních zařízeních, práce mimo kancelář (např. z domova) pro zaměstnance městských úřadů, apod.

Vladimír Špička, Citrix Systems Czech Republic s. r. o.; Michal Šmarda, Město Nové Město na Moravě, 20'

Adobe Acrobat prezentace (1,4 MB)

Chytrá řešení pro moderní veřejnou správu Společnost Intergraph CS poskytuje softwarová řešení, která pomáhají organizacím veřejné správy účelně využívat, spravovat a sdílet nejenom prostorová data. Inovace, které v této oblasti přicházejí, umožňují úřadům výrazně uspořit náklady na provoz, aniž by museli slevovat z požadavků na funkcionalitu. Důležitou roli v moderních systémech hrají nejen standardizované webové služby, ale také snadno konfigurovatelné aplikace, které plně respektují jednotlivé účelově zaměřené procesy. Přijměte pozvání na prezentaci, která vám představí konkrétní softwarová řešení postavená na technologii Smart klient. Tato v dané oblasti zatím unikátní technologie nabízí výkon a funkce klasických desktopových aplikací, ale bez nákladů a komplikací spojených s jejich nasazením. Díky své architektuře je snadno implementovatelná jak v prostředí technologických center, tak i v prostředí privátních serverů nebo naopak ve veřejně přístupném cloudu.

Ing. Jakub Svatý, MBA, Intergraph CS s. r. o., 20'

Adobe Acrobat prezentace (588 kB)

Efektivní pracovní prostředí pracovníka veřejné správy V prezentaci vás seznámíme s možností využití nových komunikačních a pracovních nástrojů pro zefektivnění práce, jejich výhodami a možnými scénáři nasazení. Cílem je poznat výhody integrovaného prostředí ve vztahu k vykonávaným rutinním činnostem.

Jan Růžička, Atos IT Solutions and Services, s. r. o., 30'

Adobe Acrobat prezentace (320 kB)

Výhody integrovaného informačního systému

Ing. Jaroslav Kordina, MěÚ Červený Kostelec; Mgr. Tomáš Lechner, Ph.D., Triada, spol. s r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (592 kB)

JES – Jednotný ekonomický systém – fakta a mýty

Martin Vrabec, GORDIC spol. s r. o., 20'

14.45–15.50

eSbírka a eLegislativa

Adobe Acrobat prezentace (1,4 MB)

Priority Ministerstva vnitra a přínosy projektu

Mgr. Jiří Kaucký, Ministerstvo vnitra, 5'

Přínosy eLegislativy pro legislativní proces

JUDr. Jan Kněžínek, Ph.D., Úřad vlády ČR, 10'

Adobe Acrobat prezentace (1,4 MB)

Historie, koncepce a legislativní řešení projektu

Mgr. Jiří Kaucký, Ministerstvo vnitra, 10'

Adobe Acrobat prezentace (1,1 MB)

Plán, rozpočet a demonstrace funkcí projektu

Mgr. Aleš Gola, Ministerstvo vnitra, 15'

Adobe Acrobat prezentace (414 kB)

Technické řešení projektu, návaznost na Open Data a možnosti komerčního i nekomerčního využití dat

Ing. Vladimír Plšek, Microsoft s. r. o., 10'

Adobe Acrobat prezentace (461 kB)

Význam projektu pro základní registry, PMA a další rozvoj eGovernmentu

Ing. Ondřej Felix, CSc., Ministerstvo vnitra, 10'

Diskuse a dotazy

5'

16.00–17.10

Vnitřní integrace a provoz úřadu III

Adobe Acrobat prezentace (549 kB)

Educomp – efektivní nástroj pro řízení vzdělávání zaměstnanců Praktický pohled na využití nástroje Educomp ve státní správě – zákaznická case study. LMS Educompje postaven jako nadstavba platformy Microsoft Sharepoint. Díky úzké provázanosti na prostředí SharePoint a Active Directory je implementace a následná konfigurace snadná a rychlá, nevyžaduje přitom nákup dalšího hardware či software. Z pohledu uživatele pak zajistí jednotné, komfortní a intuitivní ovládání. Kromě zabezpečení samotné výuky elektronickou formou dokáže tento elektronický systém zajistit i řízení, plánování a evidenci výuky prezenční.

Robert Ondrášek, Servodata a. s., 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,3 MB)

Video ve státní správě – zajímavá řešení a případové studie

Ivan Sýkora, Cisco Systems (Czech Republic) s. r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (475 kB)

Informační systém GINIS na Krajském úřadu Středočeského kraje

Václav Pávek, GORDIC spol. s r. o., 20'

Adobe Acrobat prezentace (1 MB)

Uplatnenie IKT v rámci formujúceho sa mestského regiónu Turčianskych Teplíc „Byť bližšie k občanom je základná povinnosť samosprávy, teda starostu a primátora.“ – v rámci reformy štátnej správy od roku 2003 došlo k postupnému prenosu časti kompetencií štátu na samosprávu (stavebný úrad, školstvo, sociálne služby, životné prostredie, atd.); mesto Turčianske Teplice vtedy ako jediné vytvorilo Spoločný obecný úrad, ktorý zastrešuje všetky tieto kompetencie v rámci nášho okresu a organizačne je oddelením mestského úradu. – v rámci elektronizácie týchto služieb zavedenie stavebného softvéru (jednotný systém stavebného úradu pre všetky obce v regióne) – organizácia školstva bez ohľadu na zriaďovateľa z jedného miesta

Mesto Turčianske Teplice, samotne: – rok 2008, zavedenie projektu Civitas, ktorý umožňuje občanom komunikovať s mestským úradom elektronicky. Možnosť podania 15 typov podaní. Týmto projektom sme predbehli v súčasnosti rozbiehaný projekt elektronizácie verejnej správy – projekt elektronického prieskumu verejnej mienky (EPVM); možnosť hlasovania prostredníctvom internetu (PC, mobilný telefón, tablet), ale aj v klasickou formou hlasovania v miestnostiach, kde bol cez PC prístup na internet. – koncom minulého roku mesto zaviedlo ďalšiu možnosť pre hlásenie podaní pre občanov – mobilná aplikácia City Monitor

Mgr. Michal Sygút, Město Turčianské Teplice (SK), 15'

Diskuse a dotazy

5'

Visegrádský salonek

16.00–17.30

Setkání tajemníků městských a obecních úřadů (uzavřené jednání)

uvádí Ing. Ivo Bělonohý, Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů, o. s.

Expozice Triada

9.20–9.35

Komplexní informační systém Munis a výhody provázanosti modulů Představení celého komplexního informačního systému Munis.

Pavel Češka, Mgr. Tomáš Lechner, Ph.D., Triada, spol. s r. o.

13.20–13.35

iMunis.cz – centrum sdílených služeb Výhody sdílených služeb při používání IS Munis v návazností na portál iMunis.cz.

Pavel Češka, Triada, spol. s r. o.

14.20–14.35

Praktické využití vazby na základní registry Metodické postupy přípravy volebních seznamů v roce 2014 a další využití referenčních údajů v IS Munis.

Pavel Češka, Marek Štěpina, Triada, spol. s r. o.

15.20–15.35

Nové možnosti spisové služby Munis ERMS Představení letošních novinek v elektronické systému spisové služby Munis ERMS.

Mgr. Tomáš Lechner, Ph.D., Triada, spol. s r. o.

16.20–16.35

Elektronické dokumenty v právní praxi Možnosti praktického použití elektronických dokumentů a jeho právní aspekty.

Mgr. Tomáš Lechner, Ph.D., Triada, spol. s r. o.

Salónek č. 1

14.00–15.30

Databázová poradna Databázový expert Vám sdělí administrační minimum a bude odpovídat na Vaše dotazy.

Tomáš Solař, Oracle ACE

Salonek VIP 1

15.30–17.00

Setkání zástupců vysokých škol, ICT Unie a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy s poslanci Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR (uzavřené jednání)

uvádí Ing. Zdeněk Pilz, ICT Unie, o. s.

17.15–18.30

Setkání Komise pro informatiku Svazu měst a obcí ČR a Komise Rady Asociace krajů ČR pro informatiku s poslanci Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR (uzavřené jednání)

uvádí Ing. Cyril Čapka, Komise pro informatiku Svazu měst a obcí ČR

VIP salonek

13.15–14.45

ICT summit (uzavřené jednání)

Salonek VIP 2

16.00–17.00

Setkání zástupců Komise Rady Asociace krajů ČR pro zdravotnictví, Komise Rady Asociace krajů ČR pro informatiku a Gremia ředitelů Krajských úřadů (uzavřené jednání)

Aldis

20.00

Večerní společenský program

Zahájení večera, otevření rautu

Slavnostní vyhlášení výsledku soutěží

Vystoupení Pavla Fajta – Drumming Alley

Vystoupení kapely Showband

Vystoupení kapely Puzzle Jazz


úterý, 8. dubna

Velký sál

9.15–10.00

GIS I

Adobe Acrobat prezentace (2,9 MB)

ELF a INSPIRE – v čem se liší a v čem se doplňují, role resortu ČÚZK ELF je zkratka evropského projektu „European Location Framework“, který navazuje na implementaci Směrnice INSPIRE a související prováděcí pravidla v zemích EU(+). Příspěvek ujasní souvislosti mezi oběma aktivitami, představí postup projektu a také zapojení resortu ČÚZK.

Ing. Eva Pauknerová, CSc., Český úřad zeměměřický a katastrální, 15'

Adobe Acrobat prezentace (362 kB)

Co vám nabízí Národní geoportál INSPIRE a co mu můžete nabídnout vy? Národní geoportál INSPIRE funguje již dva roky jako jeden ze základních přístupových bodů pro prostorová data veřejné správy v České republice. Národní geoportál je rozhraní, kde je možné vytvořit si vlastní mapovou kompozici, a to z dat již dostupných na geoportálu nebo i z vlastních dat, které lze snadno do geoportálu připojit ve formě služby. Můžete zde také zpřístupnit svá data a dále s nimi pracovat. Například k nim můžete vytvořit metadata, zpřístupnit je široké veřejnosti pomocí mapové služby a dokonce je nabídnout pomocí e-shopu podle vámi stanovených podmínek. Stále ale existuje ještě spousta organizací, které geoportál nepoužívají. Patříte mezi ty, kteří Národní geoportál ještě neznají, nebo jste zjistili, že po vás INSPIRE požaduje poskytovat data, ale nevíte jak? Přijďte se dozvědět, co vám Národní geoportál INSPIRE nabízí a co vy můžete nabídnout geoportálu.

Mgr. Lenka Jirásková, CENIA, 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,2 MB)

INSPIRE služby poskytované resortem ČÚZK Český úřad zeměměřický a katastrální se dlouhodobě věnuje implementaci směrnice INSPIRE. V současné době ČÚZK poskytuje z ISKN a RÚIAN prohlížecí a stahovací služby (http://services.cuzk.cz) pro témata Parcely (CP), Adresy (AD) a Správní jednotky (AU). V průběhu roku 2014 budou spuštěny prohlížecí a stahovací služby pro téma Budovy (BU). Další INSPIRE témata (Zeměpisná jména, Vodstvo, Doprava, …) jsou v gesci Zeměměřického úřadu, který je zároveň správcem resortního Geoportálu ČÚZK (http://geoportál.cuzk.cz), jehož prostřednictvím jsou poskytovány vyhledávací a transformační služby INSPIRE.

Ing. Petr Souček, Ph.D., Český úřad zeměměřický a katastrální, 15'

10.05–10.45

GIS II

Adobe Acrobat prezentace (1,6 MB)

Praktické dopady spuštění RÚIAN z pohledu územní identifikace Český úřad zeměměřický a katastrální (ČÚZK) již téměř dva roky spravuje RÚIAN, jeden ze čtyř základních registrů veřejné správy. RÚIAN zjišťuje pro celou veřejnou správu vedení referenčních údajů o územní identifikaci a o adresách. ČÚZK pravidelně provádí, v souladu s § 5 odst. 2 zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, kontroly údajů vedených v ISÚI, ISKN a RÚIAN. Na základě těchto plošných kontrol byly zjištěny některé významné anomálie v územní identifikaci, které nejsou v souladu s platnými právními předpisy. Cílem kontrolních a rozdílových sestav je poskytnout obcím a stavební úřadům upozornění a podklady pro provedení oprav a odstranění chyb v referenčních datech RÚIAN.

Ing. Jiří Formánek, Český úřad zeměměřický a katastrální, 15'

Adobe Acrobat prezentace (1 MB)

Usnadněte si práci s RÚIAN Registr územní identifikace, adres a nemovitostí (RÚIAN) již druhým rokem slouží jako závazný zdroj informací nejen o územní identifikaci. Pro převod těchto dat do geodatabáze ArcGIS si našel cestu k desítkám spokojených uživatelů náš nástroj VFR Import Tool.

Spíše než popis funkčnosti tohoto nástroje, bude ale obsahem naší přednášky představení možností použití dat RÚIAN při každodenní práci. Předvedeno bude několik modelových situací a pracovních postupů, na kterých poznáte, jak naplno využít potenciál RÚIAN, ať už jste úředník magistrátu, nebo manažer komerční firmy.

Přijďte si poslechnout, jak si usnadnit práci s daty RÚIAN a jak Vám tato data mohou při práci pomoci, a to ať jste uživatel systému ArcGIS, či nikoliv.

Ing. Radek Kuttelwascher, ARCDATA PRAHA, s. r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (385 kB)

AIS VITA a geografické informační systémy

Mgr. Jan Křížek, VITA software, s. r. o., 10'

10.50–12.05

GIS III

Adobe Acrobat prezentace (1,9 MB)

Poskytovaní dat a služeb z katastru nemovitostí Český úřad zeměměřický a katastrální poskytuje ze svého Informačního systému katastru nemovitostí mnoho dat a služeb. Bezúplatné nahlížení do katastru na vybrané údaje souboru popisných informací a souboru geodetických informací zajišťuje aplikace Nahlížení do KN (http://nahlizenidokn.cuzk.cz). Data katastru nemovitostí jsou poskytována ve standardním výměnném formátu KN za úplatu dle Vyhlášky o poskytování údajů z katastru nemovitostí č. 358/2013 Sb. Od ledna 2014 poskytuje ČÚZK bezúplatně katastrální mapu ve vektorové podobě ve výměnném formátu katastru (http://services.cuzk.cz/vfk/, http://services.cuzk.cz/vkm/). Pro vytvoření standardních výstupů z KN (Výpis z katastru nemovitostí, atd.) slouží aplikace Dálkový přístup do KN (http://katastr.cuzk.cz), jejíž součástí jsou také webové služby (WSDP), které je možné využít k napojení vašich systémů na služby KN. Pro účely vytvoření návrhu na vklad, jak jej definuje Vyhláška o stanovení vzoru formuláře pro podání návrhu na zahájení řízení o povolení vkladu č. 359/2013 Sb., je k dispozici aplikace Návrh na vklad práva do katastru nemovitostí (http://nv.cuzk.cz).

Ing. Petr Souček, Ph.D., Český úřad zeměměřický a katastrální, 15'

Adobe Acrobat prezentace (436 kB)

Proč bychom měli chtít poznat adresář 2GIS a co nám může poskytnout nového? Také máte pocit, že možnosti adresářů organizací a to hlavně bezplatných již byly vyčerpány? Proč na český trh přichází nový poskytovatel? Může nám opravdu nabídnout více, než na co jsme si již zvykli? Je jeho způsob zpracování informací a map pro nás přínosem? Na naší přednášce bychom Vám rádi představili bezplatný adresář organizací s mapou města 2GIS a nabídli vám představu o všech jeho možnostech. Přes 20 000 000 uživatelů ve více než 250 českých, ruských, ukrajinských, kazašských, italských a kyperských městech pravidelně využívají 2GIS pro osobní i obchodní účely. Zdarma. Rychle. Jednoduše. V 2GIS najdete úplné a aktuální informace – telefonní čísla a adresy firem, adresy internetových stránek a e-mailové adresy firem, otevírací doby firem, mapu vašeho města a jeho okolí, trasy městské dopravy a mnoho dalšího.

Martin Vašíček, Smart Maps CZ, s. r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (0,9 MB)

Publikace LMS prostřednictvím Geoportálu ČÚZK Český úřad zeměměřický a katastrální ve spolupráci s Ministerstvem obrany usilují o digitalizaci historických leteckých měřických snímků uložených v Archivu leteckých měřických snímků Vojenského geografického a hydrometeorologického úřadu v Dobrušce, o vytvoření digitálního národního archivu leteckých měřických snímků a o zajištění publikace těchto výjimečných dat prostřednictvím Geoportálu ČÚZK. Jedná se o digitalizaci bezmála 750 000 snímků pořízených armádou od roku 1936 do roku 2003. Pořízení tak rozsáhlého množství dat, jejich bezpečné uložení a zajištění publikace cestou Geoportálu ČÚZK přesahuje běžné finanční i kapacitní možnosti obou resortů. Z tohoto důvodu byl společně vypracován projektový záměr “Úprava Geoportálu ČÚZK v návaznosti na Portál veřejné správy”, který byl v roce 2013 předložen s žádostí o finanční podporu ze strukturálních fondů EU. Projekt byl schválen v rámci Integrovaného operačního programu, prioritní osy: 6.1a) Modernizace veřejné správy – cíl konvergence. Registrační číslo projektu: CZ.1.06/1.1.00/16.09228. Příspěvek poskytuje základní informace o tomto Projektu a záměrech řešení.

Ing. Karel Brázdil, CSc., Zeměměřický úřad, 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,3 MB)

Prostorová data Zeměměřického úřadu pro veřejnou správu K efektivnímu výkonu veřejné správy pomáhají v řadě případů snadno dosažitelná a spolehlivá prostorová data, jejichž poskytovatelem je Zeměměřický úřad. Příspěvek je souhrnem nejnovějších informací o poskytovaných produktech Zeměměřického úřadu. Mezi nejžádanější data patří ZABAGED®, aktualizace jednotlivých typů objektů této databáze nyní probíhá 1 – 4 krát ročně. Velký zájem je rovněž o Ortofoto ČR, které je obnovováno ve dvouletém cyklu, v nedávné době byla dána do distribuce data ze snímkování v roce 2013. Poskytována jsou také ortofota ze starších etap snímkování. Další informace zazní o aktualizaci státního mapového díla a zejména pak o novém výškopisu ČR z laserového skenování. V současné době je k dispozici pro celou republiku digitální model reliéfu DMR 4G, postupně se zaplňuje území také dalšími daty DMR 5G a DMP 1G. Posluchači se seznámí rovněž s novinkami v síťových službách. Neoddělitelnou součástí přípěvku jsou rovněž informace o podmínkách poskytnutí dat a služeb.

Ing. Petr Dvořáček, Zeměměřický úřad, 15'

Adobe Acrobat prezentace (654 kB)

Strategie rozvoje infrastruktury pro prostorové informace v ČR do roku 2020 Vláda ČR dne 14. listopadu 2012 schválila usnesením č. 837 záměr vypracování Strategie rozvoje infrastruktury pro prostorové formace v ČR do roku 2020 (dále jen „GeoInfoStrategie“) a uložila ministru vnitra vypracovat ve spolupráci s předsedou Českého úřadu zeměměřického a katastrálního a ministry životního prostředí, pro místní rozvoj, obrany a dopravy návrh GeoInfoStrategie s hlavním cílem nastavit účinnou koordinaci a integraci jednotlivých aktivit společnosti v oblasti prostorových informací a přispět tím k vytvoření podmínek pro efektivnost a úsporu nákladů veřejné správy a zlepšení služeb veřejnosti. V rámci prezentace bude podána základní informace o průběhu a aktuálním stavu prací na projektu tvorby GeoInfoStrategie, do kterého se zapojila formou práce v konzultačním týmu a odborných pracovních skupinách projektu celá řada subjektů veřejné, akademické i soukromé sféry. Budou představeny navržené strategické i specifické cíle a stručně zmíněna klíčová témata návrhu GeoInfoStrategie.

RNDr. Eva Kubátová, Ministerstvo vnitra, 15'

Diskuse a dotazy

Malý sál

9.00–10.20

Dopady strategie 2014+ na veřejnou správu

Adobe Acrobat prezentace (0,8 MB)

Praktické dopady implementace strategie eGovernmentu a veřejné správy pro následující programové období

Mgr. Bohdan Urban, Ministerstvo vnitra, 30'

Adobe Acrobat prezentace (1,7 MB)

Procesní modelování agend a dosavadní výsledky projektu

Ing. Josef Beneš, Ministerstvo vnitra, 30'

Adobe Acrobat prezentace (1,5 MB)

Koncepce CMS 2.0

JUDr. Petr Solský, Česká pošta, s. p., Odštěpný závod ICT služby, 20'

10.30–11.55

Elektronizace procesů

Adobe Acrobat prezentace (531 kB)

Elektronizace procesů s propojením na centrální registry – výzva 22

Ing. Pavel Nemrava, Software602 a. s., 30'

Adobe Acrobat prezentace (544 kB)

Změny v procesu přípravy volebních seznamů

Milan Vácha, Obec Psáry; Mgr. Tomáš Lechner, Ph.D., Triada, spol. s r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (181 kB)

Evidence „jiných“ fyzických osob, aktuální stav V základním registru obyvatel mají být vedeny i jiné fyzické osoby, u nichž jiný právní předpis vyžaduje agendový identifikátor fyzické osoby a stanoví, že tyto fyzické osoby budou vedeny v registru obyvatel. V prezentaci bude podána informace o aktuálním stavu tohoto projektu.

Jiří Dohnal, ICZ a. s., 10'

Adobe Acrobat prezentace (0,7 MB)

Sjednocení přístupu k základním registrům v rezortu Ministerstva spravedlnosti ČR Případová studie popisující napojení Ministerstva spravedlnosti na základní registry, spuštěné do ostrého provozu 1. července 2011, a na veškeré agendové informační systémy všech rezortních organizací. Prezentace představuje v praxi realizovatelné řešení, které minimalizuje náklady na úpravy agendových aplikací, přičemž je natolik flexibilní, aby umožňovalo budoucí úpravy jednotlivých agendových systémů v důsledku legislativních změn, aniž by bylo třeba neustále zasahovat do programového řešení rozhraní na základní registry.

Martin Janček, KOMIX s. r. o.; Ing. Petr Koucký, Ministerstvo spravedlnosti, 30'

12.05–14.00
Adobe Acrobat prezentace (1,4 MB)

Diskusní fórum: Co pálí samosprávy v eGovernmentu

Co by mělo obcím přinést nové programové období 2014+?

Jak získat informace z CIS pro AIS obcí?

Problematika provázání JIP a IDM obcí

Co nabízí KIVS a CMS 2.0 obcím

Řešení životních situací na obcích

Budou obce ukládat spisy do KDS a NDA?

Ing. Simona Rákosová, Ing. Pavel Rous, Komise pro informatiku Svazu měst a obcí ČR; Ing. Ondřej Felix, CSc., Mgr. Bohdan Urban, Ministerstvo vnitra; Ing. Michal Pešek, Správa základních registrů; JUDr. Petr Solský, Česká pošta, s. p., Odštěpný závod ICT služby; Ing. Rostislav Mazal, Ministerstvo pro místní rozvoj; a další

Přednáškový sál

9.30–11.10

eGovernment a akademický sektor

Adobe Acrobat prezentace (1,9 MB)

IBM partnerem pro prvotřídní výzkum a vzdělávání

Jan Louda, IBM Česká republika, spol. s r. o., 20'

Zkušenosti ze spolupráce TCP s akademickou sférou

Ing. Radovan Polanský, Technologické centrum Písek s. r. o., 20'

Adobe Acrobat prezentace (212 kB)

Proč se máme vzdělávat v oblasti eGovernmentu? Přednášející představí základní legislativní rámec eGovernmentu v současné platné podobě a blížící se evropské regulace. Vysvětlí praktické dopady do práce orgánů veřejné moci, stejně tak jako právnických osob, fyzických osob ve zvláštním postavení, podnikajících fyzických osob a fyzických osob. Přednášející představí curriculum nově vznikajícího studijního směru na vysoké škole CEVRO Institut.

Ing. Aleš Kučera, CEVRO Institut, o.p.s., 30'

Adobe Acrobat prezentace (219 kB)

Procesní management veřejné správy dlouhodobém projektu PARMA, ukáži základní tři oblasti řízení komunity, z nichž je třeba při strategické koncepci výkonu veřejné správy důsledně vycházet, vysvětlím jejich význam a vztah ke smysluplné koncepci užití IT ve veřejné správě. Součástí budou i praktické ukázky dramatických přínosů, které aplikace principů procesního řízení do veřejné správy přináší a způsobu, jímž dokáže změnit bohapusté vyhazování veřejných peněz za IT na smysluplnou investici, výrazně zvyšující kvalitu veřejné správy, a to zejména pro její hlavní aktéry – občany.

prof. Ing. Václav Řepa, CSc., Vysoká škola ekonomická v Praze, 30'

Diskuse a dotazy

Eliščin sál

9.15–11.00

Setkání vítězů soutěží – ICT v propagaci obcí a regionů

Adobe Acrobat prezentace (412 kB)

Setkání vítězů soutěží Zlatý erb CZ, Zlatý erb SK a JuniorErb

Adobe Acrobat prezentace (1,1 MB)

IT komunikácia s občanmi mesta – podozrenie na City-marketing Skúsenosti s komunikáciou s občanmi v reálnom čase formou živého chatu priamo na web stránkach mesta. Pracovníčky 1. kontaktu profesionálne a ihneď zodpovedajú na každý dotaz. Denne aktualizované databázy verejnej „tabule hanby“ daňových dlžníkov cez voľby až po zoznam chovaných psov, či detailne info o všetkých prevádzkach v meste. Jednoduchá mapová aplikácia prispôsobená pre dotykové zariadenia, či 23 000 kusov mestského časopisu pre všetkých zadarmo. Sumárne informácie o historických udalostiach sú v kronikách mesta Prešov, a čo sa teraz chystá? – je na novom webe pre turistov a návštevníkov. To je City-marketing Prešov.

Ing. Matúš Vencúrik, Město Prešov (SK)

Adobe Acrobat prezentace (2 MB)

Kołobrzeg – City on the Internet Přednáška v cizím jazyce

Rober Puc, Město Kołobrzeg (PL)

Adobe Acrobat prezentace (1,2 MB)

Trendy e-turismu v ČR

Bc. Vít Pechanec, World Media Partners, s. r. o.; uvádí Ing. Tomáš Holenda

11.15–12.45

Právo pro CIO – „Firemní data mimo firmu“

Adobe Acrobat prezentace (242 kB)

Pohled z úhlu zákoníku práce Soubor vystoupení právních expertů k vybraným otázkám práva v oblasti ICT doplněný otevřenou diskusí.

Adobe Acrobat prezentace (375 kB)

Pohled z úhlu delegování odpovědnosti – směrnice, příkazy

Adobe Acrobat prezentace (493 kB)

Metodika tvorby směrnic – interní legislativy

Adobe Acrobat prezentace (595 kB) Adobe Acrobat prezentace (328 kB)

Příklad praktického řešení zajištění firemních údajů mimo firmu

uvádí Ing. Jiří Polák, CACIO

Jednací sál

9.15–10.00

Dopady zákona o kyberbezpečnosti I

Adobe Acrobat prezentace (558 kB)

Role NBÚ v kyberbezpečnosti

Ing. Jaroslav Šmíd, Národní bezpečnostní úřad, 15'

Externí prezentace

Právní otázky národní kybernetické bezpečnosti ČR Řada právních problémů souvisejících s fungováním veřejné správy v prostředí informačních sítí není ve své podstatě nová a k jejich řešení často stačí jen použít osvědčené postupy v kombinaci se selským rozumem. Kybernetická bezpečnost ale v tomto směru představuje původní právní zadání a je třeba jí proto věnovat odpovídající pozornost. Příspěvek se soustředí na představení tří vybraných aspektů legislativního řešení kybernetické bezpečnosti, a to na technologickou neutralitu, dichotomii centrálních dohledových pracovišť (resp. na spolupráci veřejného a soukromého sektoru) a mezinárodní odpovědnost České republiky v rámci EU a v rámci mezinárodního společenství.

doc. JUDr. Radim Polčák, Ph.D., Masarykova univerzita, 15'

Diskuse

15'

10.05–11.20

Dopady zákona o kyberbezpečnosti II

Adobe Acrobat prezentace (2,5 MB)

Praktické kroky k vytvoření bezpečné počítačové sítě v organizaci V bezpečnosti ICT jde zejména o kontrolu a řízení administrátorů, uživatelů, aplikací a systémů. Přednáška klade otázky, jež jsou základem pro funkční a bezpečnou počítačovou síť.

Počítačová sít'je soubor koncových zařízení (odebírají služby), serverů (poskytují služby) a datových prvků (transport dat). Správce počítačové sítě si klade otázky: Co komu patří? Kam je co připojeno? Jak je síť efektivní? Jaké množství dat a informací sítí protéká? Jak vytvořit a řídit bezpečnou počítačovou sít'?

Bezpečnost ICT totiž není jen nástroj, systém a aplikace, ale zejména koncept chování složený z nastavení pravidel, dodržování pravidel a kontroly dodržování pravidel. Jsou ale manažerům ICT Služeb k dispozici postupy, know-how a nástroje, umožňující efektivní řízení provozu ICT?

Přednáška, pomocí odpovědí na Výše uvedené otázky a za použití příkladů z praxe, utváří ucelenou mapu, kterou by měla mít funkční a bezpečná počítačová Síť.

Ing. Ladislav Chodák, Network Security Monitoring Cluster, 30'

Adobe Acrobat prezentace (1,7 MB)

Bezpečnostní témata spojená se zákonem o kybernetické bezpečnosti Poprvé se v historii České republiky připravuje legislativní nařízení, které ovlivní celou řadu subjektů státní i soukromé sféry – Zákon o kybernetické bezpečnosti a s ním související realizační vyhláška. Zákon s sebou přináší řadu bezpečnostních požadavků, které bude třeba řešit. Příspěvek se bude snažit lehkou formou představit vybraná témata a jejich možné řešení nejnovějšími technologiemi roku 2014.

Jiří Slabý, IBM Česká republika, spol. s r. o., 30'

Adobe Acrobat prezentace (3,3 MB)

Úloha sítě při zajištění kybernetické bezpečnosti

Ivo Němeček, Cisco Systems (Czech Republic) s. r. o., 15'

11.25–12.25

Dopady zákona o kyberbezpečnosti III

Adobe Acrobat prezentace (0,8 MB)

Nehazardujte s cloudem – jak nebezpečně do něj vstoupíte, tak nebezpečný ho budete mít

Václav Mladěnka, Milan Hrdlička, MONET+, a. s., 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,2 MB)

Abyste viděli, co se odehrává ve vaší síti, potřebujete víc než síťový monitoring

Ing. Alexander Tomík, Riverbed Technology, 15'

Adobe Acrobat prezentace (314 kB)

Zákon o kybernetické bezpečnosti v praxi – resortní CERT Zákon o kybernetické bezpečnosti přináší institucím veřejné správy řadu povinností. Při bližším pohledu na návrh zákona a na návrh vyhlášky k tomuto zákonu lze odvodit řadu schopností, které bude muset instituce veřejné správy zajistit. Logicky z toho plyne, že bude nutné vybudovat resortní pracoviště typu CERT, které zajistí tyto schopnosti, ať už se budou nazývat jakkoliv.

Ing. Aleš Špidla, Český institut manažerů informační bezpečnosti o. s., 15'

Adobe Acrobat prezentace (0,7 MB)

Security Operations Center – služby pro řešení požadavků kybernetického zákona

Ivan Svoboda, Jiří Bartůněk, ANECT a. s., 15'

Diskuse nad problematikou

uvádí Ing. Petr Koubský

Expozice Triada

9.20–9.35

Zkušenosti s vazbou spisové služby Munis ERMS a AIS Příspěvek zejména o implementaci standardu UniSpis.

Mgr. Tomáš Lechner, Ph.D., Triada, spol. s r. o.

10.20–10.35

Nové možnosti spisové služby Munis ERMS Představení letošních novinek v elektronické systému spisové služby Munis ERMS.

Mgr. Tomáš Lechner, Ph.D., Triada, spol. s r. o.

11.20–11.35

Praktické využití vazby na základní registry Metodické postupy přípravy volebních seznamů v roce 2014 a další využití referenčních údajů v IS Munis.

Pavel Češka, Marek Štěpina, Triada, spol. s r. o.

12.00–12.15

Vyhodnocení znalostní soutěže Munis Vylosování šťastných výherců hodnotných cen.